Koliko se poštuju mjere Nacionalnog koordinacionog tijela, te preporuke Instituta za javno zdravlje u sektoru ugostiteljstva i turizma svakodnevno provjeravaju turistički inspektori. Jedna od njih, da se mjere uglavnom poštuju, ali i da u suprotnom inspekcija izriče novčane kazne. Najčešće nepravilnosti na koje nailaze prilikom provjere ugostiteljskih objekata tehničkog su karaktera.
“To jest, nepostavljanje obavještenja o privremenim mjerama za suzbijanje zaraze koronavirusom. Kao što vidite novonastala situacija je uticala na ugostitelje pa jedan veliki broj subjekata pribjegava nelegalnom radu, odnosno obavlja djelatnost bez potrebne dokumentacije, bez odobrenja nadležnog organa i ne izdaje fiskalne račune”, objašnjava Svetlana Šljivančanin.
Rad ugostiteljskih objekata u većem dijelu Crne Gore ograničen je do 22h, dok je u nekoliko opština na sjeveru gdje je situacija sa virusom kritična, potpuno zabranjen. Na primorju pak, u ovom pogledu nema nikakvih ograničenja. Šljivančanin navodi da je dosadašnji rad inspekcije pokazao da zakupci plaža uglavnom poštuju sve propisane mjere.
“Nismo imali do sada ni jednu novčanu kaznu koja se odnosi na zakupce kupališta. Oni takođe imaju obavezu poštovanja mjera NKT-a i IJZ ali u svakom slučaju kao što vidite nema ni dovoljno gostiju pa se te mjere mogu i poštovati”, kaže Svetlana Šljivančanin.
Zbog pandemije koronavirusa, ovogodišnja turistička sezona u Crnoj Gori mnogo je skromnija od prethodnih. Ipak, Šljivančanin vjeruje da se turistički radnici trude da svakog gosta dočekaju na pravi način i pruže dobar kvalitet usluge, uz poštovanje epidemioloških mjera i očuvanje zdravlja svih građana i turista.